M.E.Com

M.E.ComM.E.ComM.E.Com

M.E.Com

M.E.ComM.E.ComM.E.Com
  • HJEM
  • SERVICEYDELSER
    • ARABISK
    • KOMMUNIKATION MED ARABERE
    • FOREDRAG
    • DIN FORRETNINGSAGENT I MØ
  • KONTAKT
  • Mere
    • HJEM
    • SERVICEYDELSER
      • ARABISK
      • KOMMUNIKATION MED ARABERE
      • FOREDRAG
      • DIN FORRETNINGSAGENT I MØ
    • KONTAKT
  • HJEM
  • SERVICEYDELSER
    • ARABISK
    • KOMMUNIKATION MED ARABERE
    • FOREDRAG
    • DIN FORRETNINGSAGENT I MØ
  • KONTAKT

KOMMUNIKATION MED ARABERE

Kursus i kulturforståelse og interkulturel kommunikation

Kursus i kulturforståelse og interkulturel kommunikation

Kursus i kulturforståelse og interkulturel kommunikation

Kort og enkel teoretisk fremstilling samt konkrete eksempler fra virkeligheden på misforståelser i kommunikation mellem danskere og arabere.

Præsenterer eksempler fra mit arbejde som tolk samt personlige erfaringer på det område. 


Er kommet under overfladen på gældende kulturelle forskelle der ligger til grund for sådanne misforståelser i kraft af min uddannelse på Syddansk Universitet, gennemgået integrationsproces i Danmark på egen krop og nærmest uendelige samtaler herom med mange 1.- og 2. g’er i Danmark og vesten. 


Kurset målrettes naturligvis kursistens og holdets konkrete behov. Relevant for:


      > Danske myndigheder og organisationer som til

         dagligt beskæftiger sig med borgere der har en

         mellemøstlig afstamning. 

      > Danske virksomheder og organisationer der

         samarbejder med Mellemøsten. 

      > Forsvarsadvokater der har MØ-klienter. 


For f.eks. danske virksomheder er det oplagt at proaktivt etablere kemi med deres partnere: 


      > En libanesisk forretningsmand, der repræsenterer en stor regional arabisk koncern, har oplyst følgende:


”En dansk virksomhed mistede en tocifret millionordre, fordi dens repræsentanter agerede arrogante over for koncernens direktør og indehaver.” 


Adspurgt nærmere ind til det, var det indlysende, at der her er tale om kommunikationsmisforståelser. Også ikke-verbalt. 


PS: Navnet på pågældende virksomhed er selvfølgelig anonymt, idet min opgave i sin tid var at undersøge markedet for virksomheden. 


Kursets primære formål for den nævnte faggruppe er således at tilegne sig en polycentrisk tilgang til målgruppen.


Reference: Forskellige faggrupper af danske embedsmænd i mere end 5 år.

Målrettet marketing

Kursus i kulturforståelse og interkulturel kommunikation

Kursus i kulturforståelse og interkulturel kommunikation

Vi målretter din kommunikation med din MØ-partner og til din MØ-målgruppe i Danmark og udlandet. 


Komplekse marketingløsninger løser vi sammen med vores samarbejdspartnere.


Relevant for danske myndigheder, organisationer og virksomheder der enten samarbejder med MØ eller søger at ”target” en bestemt målgruppe i Danmark.

Nørre Søgade 37B, St. tv. 1370 København K   CVR: DK26161967

  • ARABISK
  • KOMMUNIKATION MED ARABERE
  • FOREDRAG
  • DIN FORRETNINGSAGENT I MØ
  • KONTAKT

Leveret af

Dette website anvender cookies.

Vi bruger cookies til at analysere websitetrafik og optimere din websiteoplevelse. Når du accepterer vores brug af cookies, bliver dine data vist med alle andres brugerdata.

AfvisAcceptér